reklama

5 dní v Paríži: Velká štvorka alebo Aj tak nestihnete všetko...

V prvej časti môjho sprievodcu po Paríži pre začiatočníkov neznalých francúzskeho jazyka a bez domorodých stykov som skončila pri tom ako sa tam  pohybovať. Pokračujem zoznamom miest ktoré by ste eventualne za 5 dni stihli navštíviť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Čo vidieť:

Toto je asi tá najťažšia otázka. Veľa záleží od času, ktorý tam mienite stráviť, či ste tam už niekedy predtým boli a váš osobný rebríček favoritov. Stihnúť všetko sa proste nedá. Aj keby ste veľmi chceli. Ja som chcela a aj tak som nestihla.

Takže budem predpokladať, že ste tam prvý krát, tak ako som bola ja a tým pádom ten zoznam vecí zúžim len na tie najzákladnejšie miesta.

Louvre:

Asi najväčšia zbierka umenia na svete, na to aby ste videli všetko poriadne potrebujete cca 9 mesiacov (to som vyčítala v múdrej knižke o Paríži). Ak nie ste milovníkmi starého umenia, vykašlite sa na Louvre. Choďte si ho pozrieť zvonka, poprechádzajte sa na jeho nádvorí, Rue Rivoli a Toulierskych záhradách, ktoré sú hneď vedľa a pofoťte sa. Ak ale ste, tak teda choďte a pripravte sa na to, že tam strávite celý deň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bolo by dobré, keby ste si pozreli ich webovú stránku a vytipovali si veci, ktoré vás zaujímajú najviac a urobili si niečo ako zoznam „toto musím rozhodne vidieť”. Aj tak sa toho nebudete držať úplné presne, pretože na mieste vás môže zlákať niečo úplné iné, než ste mali v pláne. Louvre má tri krídla a každé ma 4 poschodia. Hlavný vchod je cez tú sklenenú pyramídu, ktorú niektorí síce neznášajú, ale je naozaj nádherná. Čím skôr ráno prídete, tým väčšiu šancu máte, že nebudete stať dlho v rade. My sme prišli asi o pol desiatej a v rade sme stali asi 1 minútu. Vo vnútri sme strávili asi 7 hodín a dá sa povedať, že sme videli toho dosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Asi najbombastickejšie boli Napoleonove apartmány

Obrázok blogu

socha bohyne Niké, korunovačné klenoty Ludvíka XV a Rubensova Sala.

La Gioconda je v samostatnej miestnosti, ktorú sponzorovali Japonci, na stene pod sklom. Bližšie ako na 2 metre sa k nej nedostanete a viac ako 30 sekúnd sa ňou kochať nemôžete, pretože miestny zriadenec na vás bude kričať aby ste uvoľnili miesto ďalšiemu nadšenému a dychtivému turistovi. Tých ľudí čakajúcich na ňu je asi milión. Aj keď je ten obraz už tak strašne sprofanovaný, že som mala sto chutí sa na to vykašľať, nakoniec som išla. Musím priznať, že jej pohľad je skutočné sugestívny a máte pocit, že určite vie o tom, že sa tam pred ňou tlačia stovky ľudí, len aby ju mohli na pár sekúnd zazrieť a ešte sa k tomu aj pohŕdavo usmieva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zopár perličiek na záver:

každú prvú nedeľu v mesiaci je vstup zdarma a nadpisy ku všetkému sú zásadne iba vo francúzštine. Dobrá správa: môžete fotiť koľko len chcete, sem tam aj s bleskom a k dispozícii sú prenosné kvázi telefóny s nahratým komentárom k najdôležitejším objektom, ktoré si môžete zapožičať za 5 eur (sú asi v 6 jazykoch ale slovenčina medzi nimi bohužiaľ nie je).

Keď už budete tak strašne unavený, že nebudete vládať stáť na nohách, odskočte si do miestnej kaviarne, ktorá je v jednom z krídiel sčasti aj na terase s krásnym výhľadom na cely Louvre. Za kávu tam zaplatíte síce 4 eura, ale fotečky odtiaľ bude každý obdivovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako sa tam dostať: záleží od toho, v ktorej časti Paríža bývate, väčšinou sa tam chodí metrom, ale ak by ste náhodou bývali na bulvári St. Michele, choďte autobusom č. 21. Je to asi tak 5 min cesty a na rozdiel od metra vám na svetelnej tabuli ukážu, ktorá zastávka je nasledujúca.

Tour Eiffel:

Na Eiffelovku vám bude stačiť asi tak pol deň možno aj menej, to záleží ako skoro tam prídete a v akom dlhom rade budete stáť. Čím skôr tam prídete tým lepšie. Na rozdiel od Louvre, keď sme tam prišli asi o 9.30, v rade na lístky sme stáli asi 45 min. Potom asi ďalších 10 min. na lanovku, ktorá nás odviezla na druhú plošinu. Lístky sú v troch cenových reláciách, najlacnejší vás vyvezie na prvú plošinu, stredný na druhú a najdrahší (11 eur) vás vyvezie až na samotný vrchol. Aj keď sme mali kúpený lístok na najvyšší koniec, keď sme vystúpili na druhej plošine, kde bolo treba presadnúť na iný výťah pri pohľade na mesto sa mi trošku roztriasli kolená a pokračovať hore som odmietla. A ani nemám čo ľutovať, lebo ako sme sa neskôr dozvedeli, že zhora aj tak nie je skoro nič vidieť, keďže domy vyzerajú ako lentilky. Ale ak máte radi adrenalín, nech sa páči.

Z tej druhej plošinky uvidíte krásne detaily mesta. Sú tam aj ďalekohľady za 2 eura, ale voľné oko v pohode postačí. Na tejto plošine sa nachádza bufet, kde si môžete zakúpiť niečo na zahryznutie, obchodíky so suvenírmi, kde si za nekresťanské peniaze môžete kúpiť hocičo s nápisom a nákresom veže a najdrahšia reštaurácia, v ktorej Mr. Tom Cruise požiadal o ruku svoju najnovšiu lásku Kate Holmes. Okrem toho, že vraj je tam aj malé kino, kde vám premietnu krátky film o tom, ako sa veža stavala (zadarmo) túto radostnú správu som sa dozvedela až po funuse a na veži, ani na plošine sa nič také nedozviete.

Ako sa tam dostanete: Nuž zase to záleží od toho, kde budete ubytovaní, ale ak náhodou na St. Michel, choďte busom č. 27, ktorý stojí na Školskej ulici (Rue L’Ecolle). Po ceste tam uvidíte fakultu medicíny a pôjdete popri Seine, takže budete mať pekné panorámy.

Keď skončíte s kochaním sa a zídete dole, hneď pri brehu Seiny je stanovište výletných lodí, ktoré vás povozia po Seine aj s turistickým komentárom. Osobne som túto radosť neabsolvovala, keďže nebol čas.

Ešte môžete prejsť cez most a dostať sa k Trocaderu, odtiaľ sa môžete odfotiť tak, aby ste mali v pozadí celú vežu.

Avenue Des Champs Elysees, Place de La Concord & Arc de Triomphe:

Obrázok blogu

Môj osobný dojem z tejto tak ospevovanej ulice bol taký, že „niečo ako Václavák“, ale trošku väčšie. Teraz ma asi niektorí z vás ukameňujú, ale bohužiaľ. Na mňa táto vychýrená ulica moc nezapôsobila. Tým nechcem povedať, že nie je pekná alebo že sa neoplatí tam ísť. Čo sa mne na tej ulici páčilo najviac boli secesné pasáže.

Obrázok blogu

Ulica sa na jednej strane končí Víťazným oblúkom a na druhej Egyptským obeliskom, ktorý daroval Napoleónovi egyptský kráľ Faruk. Tento Obelisk je v strede námestia Place de La Concord, ktorým vlastne začína Champs Elysees. Je impozantný a po obidvoch stranách sú nádherné fontány, ktoré naozaj treba vidieť. Na Víťazný oblúk sa dá vyjsť až hore, určite je odtiaľ krásny výhľad. Ja som však túto chuťovku neabsolvovala.

Celá veľká štvorka (Louvre, La concorde, Champs Elysees & Arc de Triomphe) sa nachádza na jednej osi, takže keď sa postavíte do stredu vchodu do Louvru, uvidíte obelisk aj oblúk. Tí s kondičkou by snáď celú štvorku mohli absolvovať na jeden šup, ja som však po 7-hodinovom chodení po Louvri bola taká zmorená, že som si zvyšok nechala na iný deň.

Foto: autor

Soraya Alexiou

Soraya Alexiou

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od roku 1999 do roku 2007 som žila v Abu Dhabi.A teraz som už zase späť na Slovensku. Zoznam autorových rubrík:  MediaTranzitPolitikaVareskaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu